Leasing finansowy
Leasing finansowy najczęściej dotyczy zakupu nieruchomości wraz z gruntem której klient nie jest właścicielem. (Podobny produkt do kredytu bankowego na zakup nieruchomości) Property Lease Fund S.A. wymaga od klienta posiadania min: 30 % wartości rynkowej nieruchomości (własnych środków) jako udział własny klienta.
Etapy transakcji
- Klient wskazuje nieruchomość którą chce nabyć.
- Klient składa Wniosek leasingowy wraz z wymaganymi dokumentami w tym dokumenty dotyczące nieruchomości.
- Analiza kredytowa (ekonomiczno-finansowa) klienta oraz analiza ryzyka na nieruchomości.
- Złożenie oferty dla Klienta.
- Ustalenie warunków Umowy.
- Przygotowanie wszelkich dokumentów do Umowy.
- Podpisanie Umowy Leasingowej w formie aktu notarialnego.
- Klient wpłaca na rachunek bankowy Property Lease Fund S.A. udział własny (min 30% wartości nieruchomości) plus inne wynikające z warunków Umowy opłaty.
- Fundusz leasingowy kupuje nieruchomość od osoby lub podmiotu który jest właścicielem nieruchomości (akt notarialny).
- Property Lease Fund S.A. oddaje zakupioną nieruchomość leasingobiorcy w użytkowanie na określony w umowie termin.
- Klient spłaca raty leasingowe wg ustalonego harmonogramu.
- Spłata ostatniej raty leasingowej i zwrotne przeniesienie prawa własności (akt notarialny) nieruchomości na klienta.
Leasing finansowy (zwrotny)
Leasing finansowy (zwrotny) jest najczęściej spotykaną transakcją leasingu nieruchomości. Produkt jest skierowany dla podmiotów posiadających już nieruchomość, a zamierzających uwolnić zamrożone środki finansowe (gotówkę). Fundusz leasingowy nabywa od klienta (leasingobiorcy) nieruchomość a następnie wypłaca na rachunek bankowy leasingobiorcy od 40% do 60 % wartości rynkowej nabytej nieruchomości. Klient na podstawie podpisanej umowy leasingowej spłaca w comiesięcznych ratach kapitał + odsetki na rzecz funduszu leasingowego Property Lease Fund S.A.
Po spłacie ostatniej raty następuje zwrotne przeniesienie prawa własności nieruchomości na klienta (leasingobiorcę).
Etapy transakcji
- Klient posiada nieruchomość i potrzebuje gotówki
- Klient składa Wniosek leasingowy wraz z wymaganymi dokumentami w tym dokumenty dotyczące nieruchomości (zdjęcia nieruchomości, operat szacunkowy)
- Analiza kredytowa (ekonomiczno-finansowa) klienta oraz analiza ryzyka na nieruchomości (dokumenty finansowe za ostatni rok obrotowy oraz za ostatnie 3-9 miesięcy)
- Złożenie oferty Klientowi
- Ustalenie warunków Umowy
- Przygotowanie wszelkich dokumentów do Umowy
- Podpisanie Umowy Leasingowej w formie aktu notarialnego
- Podpisanie Umowy zakupu nieruchomości od klienta w formie aktu notarialnego.
- Property Lease Fund SA. wypłaca na rachunek klienta do 60 % wartości rynkowej nieruchomości
- Klient spłaca comiesięczne raty leasingowe wg wcześniej ustalonego harmonogramu
- Spłata ostatniej raty leasingowej i zwrotne przeniesienie prawa własności (akt notarialny) prawo własności nieruchomości przenoszone jest aktem notarialnym z powrotem na klienta.